lørdag, september 10, 2011

Nå skal det fiskes!

..
 Det har jeg kjøpt meg. Og denne gang til ferskvannsfiske, noe jeg forøvrig bare har dårlige erfaringer med. Så dårlige at jeg ikke har dratt i land en eneste, liten føkkings ferskvannfisk i hele mitt liv. Neida, jeg har ikke lidd meg gjennom ørten vassdrag, elver og bekker, men har faktisk prøvd noen ganger. Sånn ca. mellom 5 og 10, tenker jeg.  Sjøfiske derimot, det har jeg gjort masse av.

I sommer har jeg fått mer og mer lyst til å prøve dette ferskvannsmysteriet igjen. Jeg ser jo så mange innbydende små og store vann når jeg rusler rundt i fjellet, og etterhvert begynte jeg å få disse påtrengende indre bildene av sprellende aure på stanga, bålfyring, ikke fullt så sprellende aure fresende i ei velbrukt steikepanne, alt i en innbydende og myggfri  camp. 

Og da jeg hadde behov for heftig trøsteshopping i forkant av en rotfylling dro jeg opp til XXL og fant denne supre pakken:

Stang, snelle, sen, sluker.
   Dessuten fulgte det med sånn lang hylse pluss tøypose. Ja, også tre spinnere. Så nå er resten opp til meg. Og fisken.

Skitt fiske! 
..

0 kommentarer: