søndag, januar 03, 2010

From me to you - strikkende julegaver 2009

Til Julia fra mamma
"Snowbird" votter, strikket i Lanett ullgarn på pinner nr. 2,5.









Til Anja fra mamma
Votter med åpning til pekefinger for fotoentusiaster. Strikket i Rauma finull på pinner nr. 6 og tovet på 30 grader i maskinen. Eget design.






Til Piero fra mamma (gul)
Til Alf Inge fra mormor (rød)
"Skyline" luer til guttta i år. Strikket i Smart på pinner nr. 4 (husker ikke helt nøyaktig, mulig det var 4,5)



Til Malin fra Mien
Egentlig ikke julegave, men jeg visste Malin ønsket seg selbuvotter i brunt. Og siden Malin er ei knakande kjekk jente var det en fornøyelse å oppfylle ønsket. Og for de uinnvidde, Malin er en venninna av Julia. Vottene er strikket i Rauma 3-tråds på pinner nr. 3,5




Til Mari Lene fra mormor
Rosa sett med votte, sokker og pannebånd sto på denne frøknas ønskeliste denne jula. Garnet er Smart, pinner nr. 4. (tror jeg)



Til Mari Lene fra mormor
Enda en liten strikkegave til Mari Lene, pulsvanter strikket i Noro Silk Garden på pinner nr. 5,5.




Til Lillian fra Mien (lilla)
Til Inger fra Mien (turkis)
Samme type pulsvanter som de over, men disse er strikket i Gjesdal Bris. Pinner nr. 5,5.



Til Anja fra mamma
Sokker i tykt Online garn, strikket på pinner nr. 3,5.




Til Gunhild fra Mien
Jada, jeg vet hun fikk levinasjal i fjor også, men denne frysepinnen trenger et sjal hjemme og et på hytta. Sånn er det bare. Sjalet er strikket i en tråd Alpakka og en tråd tynn Evilla. Pinner ca. nr. 5-6.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei,
Jeg lurer på hvor oppskriften på de brune selbuvottene er fra? Jeg har et par slike, men har mistet den ene og er nå på jakt etter oppskriften slik at jeg kan strikke meg en ny.

Er takknemlig for svar,
hilsen Anette

Mien sa...

Hei Anette,
ser ut som jeg har hentet de brune vottene fra et hefte fra Sandnes; Peer Gynt PG 1819 modell nr. 24.

Hvis du ikke finner heftet i handelen kan du gjerne låne mitt, bare gi en lyd så sender jeg. :)

Ha en riktig hyggelig jul!

Mien

Anonym sa...

Heisann! ser innlegget er gammalt, men eg prøver likevel:)
kor har du fått tak i oppskrifta til dei brune selbuvottane? finn ikj det heftet:/ kanskje eg kan finne det ein anna plass?
Mamma ville strikke eit par til meg om eg fant ei oppskrift på nokon eg likte:)

mvh
Malin Therese
Malin_tokvam@hotmail.com

ha ei fortsatt fin jul! :)