søndag, oktober 22, 2006

Giornalista Mien?

Før jeg dro til VM i Verona i 2004 prøvde jeg meg på et bittelite stunt. Mens jeg klikka litt rundt på den offisielle hjemmesida til Sykkel-VM, fant jeg denne åpenbaringa:

HOW TO OBTAIN PRESS ACCREDITATIONS

Jeg fikk umiddelbart indre bilder av meg selv som very important i VIP-sonen, omgitt av syklister som ønsket å tømme sjela si for vår meget ekslusive utsendte medarbeider. I mitt hode løp syklistene etter reporteren, ikke omvendt.

Det er lov å prøve seg. Jeg fulgte linken, og etter nok et museklikk, så befant jeg meg på UCI sine sider. Enda noen klikk:

WELCOME TO
THE PRESS ACCREDITATION
LOGIN MENU


If you don't have an account please register here

Selvsagt registrerte jeg meg. Og ventet på en mail som - forhåpentligvis - ville fortelle meg hvor umåtelig hjertelig velkommen jeg var til å joine verdenpressen i VIP-området. Der hvor man virrer rundt og prater uformelt med ryttere, mekanikere, og sportsdirektører. Og hverandre. Der hvor det er metervis med langbord fylt av alskens delikatesser. Gratis. Der hvor sponsorene deler ut gaver. Der hvor free drinks alltid er innen rekkevidde. Der hvor det er lett å føle seg hjemme.

Adam var vissnok ikke lenge i paradis, og jeg var enda kortere i VIP-sonen:

- Upload your own press card
- Upload your own photograph
- Ask for accreditation for the events where the service is active at that time
- Check the status of your own accreditation requests


Press card! *fnyyys*
Photograph! *snøffft*

Som sagt; det er lov å prøve seg.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Shit happends. ;-)