fredag, august 14, 2009

Æ harr firre fine lænestola

Neida, det har jeg jo slett ikke. Men jeg har venner med grønnsakshage, og det er fint, det! Etter at vi hadde gått tur i forgårs fikk jeg carte blance i alt det grønne og plukket med meg poteter, gulrøtter - bittesmå men nydelig gode! - kålrabi, knutekål, selleri og neper:

En titt oppi bæreposen

Til og med svina fikk masse digg

De vaskes og børstes, poteter og gulrøtter kokes m/skrell

Gryteklare

Tusen takk, Gunhild, Steven og Karen!

Jeg glemte selvsagt å hente kameraet da lapskausen var ferdig, men dere får bare tro meg på mitt ord; den var dødsgod!


2 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Åh! Det så sinnsykt godt ut!!!! *misunnelig*

Anonym sa...

Her er fremdeles mye grønnsaker, så kom og hent. Nå er det ikke lenge før jordskokken også er klar! Gunhild