torsdag, februar 21, 2008

Det går i luer og pannebånd

Brun lue
Dette er hobbybodens februarlue strikket i brunt Heilo. Pinner nr. 3,5.

Rosa lue
Samme mønsteret som den brune. Obviously.

Svart lue
Dette er et bestillingsverk fra Alf Inge. 3 rette, 1 vrang strikket i Smart på pinner nr. 3,5.

Multifarget lue
Et ikke helt riktig løst garnmysterium. Også dette i regi av Hobbyboden. Lua skal egentlig ha brem - og er veldig fin når oppskriften er fulgt! - men av en eller annen grunn synes jeg ikke det passer helt med brem til så mange farger. Ikke fletter heller for den saks skyld. Jeg kommer nok til å prøve dette mønsteret ut på ensfarget garn. Jeg har brukt Noro Kureyon og pinner nr. 5.

Pannebånd
Disse strikket jeg bare for moro skyld. Kanskje Julia eller Mari Lene vil ha dem. Det røde og det lilla er strikket i Smart på pinner nr 3,5, og det turkise i Cortina på pinner nr 6.












2 kommentarer:

Anonym sa...

Her går det unna, ja! Og nå som jeg nesten hadde bestemt meg for å strikke februarluen i én farge - så kommer du her og minner om at den kan være fin i to også...

Anonym sa...

De luene dine er lekre, alle som en av dem. Jeg er glad det ikke er jeg som skal velge hvilken jeg skal bruke. Jeg hadde tatt på meg alle!

Klem, Droopy