søndag, februar 28, 2010

Lilla ugler - lue og votter

.
.

Five Little Owls
(ukjent)
Five little owls in an old elm tree,
Fluffy and puffy as owls could be,
Blinking and winking with big round eyes
At the big round moon that hung in the skies.
As I passed beneath, I could hear one say,
"There'll be mouse for supper, there will, today!"
Then all of them hooted "Tu -whit, Tu-whoo!"
Yes, mouse for supper, Hoo hoo, Hoo hoo!"


Jeg har strikket både vottene og lue før, men aldri som et sett. Ble inspirert av Renate, synes hennes ugkesett ble så flott! Mønsteret til vottene heter Give a hoot og  luemønsteret, Bubo Bubo er laget av Tittei. I likhet med Renate laget jeg lua litt mer baggy enn originaloppskriften.




Garn: Freestyle
Garnforbruk: Uffda, glemte å veie før jeg ga det bort
Pinner: nr 3,5 og 4,5
Størrelse: Dame


Ellers er jeg ennå ikke lei av snø og vinter, tvert imot hadde jeg helst sett at snøen ble værende noen uker til! Klarer virkelig ikke å finne noen ulemper med denne hvite deiligheten; den lyser opp morgenen min når jeg går på jobb og er det kommet mer nysnø er alt bare breathtaking julekortvakkert! Veiene er stort sett bare eller snødekte, ingen utfordrende kjøreforhold, i hvert fall ikke hvis nysnøen faller ned i passe porsjoner. Og så er det skiføret, da. Jeg får ikke nok av skiturer, helst ville jeg gått hver dag, men da jeg av en eller annen grunn ikke kan fordra å gå på tur alene - virkelig snodig siden jeg ellers ikke er kjent for å unngå solokjøring - så må jeg mase på familie og venner. Tidligere i uka gikk jeg i lysløypa sammen med Nina, Piero og Julia, en flott tur med supert terreng for en klønete nybegynner som meg. Litt opp og litt ned, men ikke avskrekkende bakker. Vi skal gå samme turen seinere i dag, dvs. minus Julia som er mer av et reinrasa nedoverdyr enn bortoverstrever. Slapp dessertgenerasjon, ass.

Ha en finfin søndag!





.

3 kommentarer:

Renate sa...

Så flott det ble!!! Også en så nyyyydelig lillafarge da! :D
Hvordan ble vottene egentlig? Mine er hakket for små, og jeg fikk ikke til noen fin felling slik at de holder seg lukket, så har en hullrad øvers :S Tror kansje det blir runndfelling neste gang. Hehe.. Ha en god søndag ;)

Mien sa...

Takker! Vottene ble sånn ca liten damestørrelse. Dvs. de passer meg og mine døtre, men de er nok for små til den jeg egentlig tenkte skulle få settet. Nå har minsten min, Julia på 20, stukket av med vottene og så skal lua gis bort separat.

Jeg har også strikket disse vottene i dobbel finull, da ble de en del større og er egentlig litt for store for meg. Selv om jeg bruker dem som skivotter.

Fellinga er litt "åpen", så det kan sikkert lønne seg å strikke med et ikke-superwash garn slik at den naturlige toveeffekten som kommer med bruk tetter litt.

Unknown sa...

Sitter her å blar i bloggen din, og måtte bare kommentere hvor fine disse var =)