søndag, februar 07, 2010

Februarsokker


DUSS2010-alongen går sin gang og februarsokkene var virkelig en lekkerbisken! Ikke bare var Lizzy (ravelrylink) et uvanlig vakkert mønster, garnet fra HK Angora var nydelig og gikk rett hjem hos meg! Det er en nytelse å strikke når både mønster og garn passer så godt sammen, og det skader heller ikke at mønsteret er såpass variert. Kjempemorsomt strikkeprosjekt!

Jeg strikket skaftet litt lenger enn det som var angitt i oppskriften, rundt 13 cm fra mønsterborden. Etter at jeg var ferdig med å felle kilen - gøyal og effektfull vri! - begynte jeg umiddelbart på mønsterborden oppå foten. Mottakeren har ikke verdens største føtter så jeg ville sikre meg at de ikke ble for store. Strikket så 10 omganger etter mønsterbordene før jeg startet fellinga.

Er veldig godt fornøyd med resultatet. Veide litt for og imot om jeg skulle blokke dem litt, men konkluderte med at vanlig bruksblokking holder. Som sagt, disse sokkene skal pass på små føtter og blokking gjør jo saker og ting noe større. Og om en drøy time skal bursdagsbarnet få nye sokker! Da skal vi ut på tur! 









Garn: HK Joy
Garnforbruk: 74 gram
Pinner: nr 2,5
Størrelse: 36-37





.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige sokker! Ha en fin søndag!

mimouna sa...

Så fine de ble! Nydelig mønster og herlig blåfarge.

Elisabeth sa...

De ble utrolig nydelige, og garnet har så klar og fin farge. Herlig :) Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Frk.Badegakk sa...

Gratulerer med flotte sokker! Holder på med et par Lizzy selv, bare en hælfelling og litt fot igjen nå så har jeg den jeg og! =D

Mien sa...

Takk for hyggelige kommentarer!

lise sa...

Kjempelekre sokker! Jeg har enda ikke bestemt meg for hvilket av parene jeg skal strikke. Vel, jeg er ikke ferdig med januarparet enda, så jeg har jo tiden foran meg...

Regner med mottakeren ble henrykt!

Felisi sa...

Så flotte sokker, og garnet ser nydelig ut.