mandag, november 30, 2009

Lue og skjerf i Mini Mochi

For en stund siden kjøpte jeg en petrolfarga ullkåpe. Litt kort og ganske rett i fasongen og petrolfargen er bittelitt spettet med svart. Tenkte at Mini Mochi-fargen Rainbow Tapestry - en mer dempet versjon av intense rainbow og mer "jordete" i fargene - ville passe bra og strikket først bobleluen og deretter en modifisert utgave av karius-skjerfet. Modifisert ved at jeg sluttet å øke ved 40 masker, bare strikket videre på det maskeantallet en stund før jeg begynte nedfellinga. Er veldig fornøyd med skjerfet, men ikke særlig fornøyd med boblelua, det ble for overveldende og kaotisk med det mønsteret til de fargene. Derfor har jeg begynt på ny lue, en beret i Evilla 8/2 som går i petrol og blåfarger.

Har brukt pinner nr. 6 både på skjerfet og lua.









5 kommentarer:

X sa...

Det var nydelig. Jeg har fem nøster med det garnet liggende her, men liker ikke så godt å strikke av det.
Det glir for lett gjennom fingrene - på en måte. Men jeg skal gi det et forsøk.

Merete sa...

Lekkert sett! Tror jeg må få meg litt av det garnet når jeg etterhvert opphever garnkjøpestoppen min!

Torills blogg sa...

Synes det var flott og garnet var jo bare lekkert. :)

ha en fin fin førjulstid

Knitgirl sa...

Nydelig ble det! Håper du har en fin adventstid:-)

Felisi sa...

Så flott sett! Det garnet må visst sjekkes ut... ;)