søndag, november 01, 2009

Det e svart november, havet knuse mot strand..

Kanskje det var derfor vi ikke fikk besøk av tricks & treatere i går? Man skal være bra godtesjuk for å trosse vestlandsregn og vind.

Som sagt tidligere så er det færre og færre hobbyprosjekter som kan blogges. Men man er da multistrikker, og har både julegave og ikke-julegave prosjekter på gang. Mine ikke-julegave prosjekter for tida inkluderer et Levinasjal, et estlandsk skjerf/sjal som jeg har valgt å strikke i Sandnes Mini alpakka og lilla knestrømper til Julia i Baby Merino. Ikke sokkegarn akkurat, men jeg fant ikke den riktige lillafargen blant sokkegarnene. Mønsteret er Waterfall denne gang, et superlett mønster som krever minimal hjerneaktivitet.



I lang tid har jeg hatt garnvinde på ønskelista mi uten at denne hendige saken har dukket fram fra noen lag med gavepapir. Med flere hespler sytrådtynn Evilla liggende og et bittelite lager med Wollmeise så tok tålmodigheten slutt og jeg tok saken i egne hender. I går henta jeg pakken på posten!



Julia dukket som vanlig opp i går ettermiddag, og denne gangen hadde hun Marius med seg til lørdagskos. Hyggelig overraskelse! Egentlig hadde hun bestilt lasagne, men den klarte jeg å vri meg unna. I stedet spiste vi spicy kylling i yoghurt med fullkornris og nanbrød. Det skulle være tørkede aprikoser og cashew nøtter i den, men for å gjøre retten med barnevennlig - Julia er tross alt bare 20 - serverte jeg dette i en skål ved siden. Og slapp det oppi fuggelgryta da ungen hadde forsynt seg. Til dessert testet vi ut en ny type Dream is; kirsebær med sjokoladebiter. Tja, terningkast 3 gir vi den, tenker jeg.



Ha en fin søndag! :)

1 kommentarer:

sol sa...

Den gryta ser deilig ut!
Garnvinde er et must-have, så mye flott garn som selges i hesper.