søndag, oktober 28, 2007

Evillagenser, skjerf og maskemarkører

Jeg er redd jeg må legge Evillagenseren på en aldri så liten vent. Garnet er jo tynt som sytråd, og med hundrevis av masker som skal føye seg pent sammen til et gjenkjennelig mønster så tar dette TID. Og det er greit nok, det. Ellers i året. Men ikke når jula nærmer seg. Jeg har en del julegaver som ikke er helt ferdige ennå, - når sant skal sies så er de fleste ikke en gang påbegynt - derfor må den uendelige historien om Evilla leve i uendelighet en stund til.


Jeg tar sjansen på at jeg ikke har gitt bloggadressa til venninnen som skal få skjerf i julegave. Modellen er Havskum fra Pinnsvindesign, men jeg strikker det uten perler. Garnet er Rowan Kidsilk Haze. Mønsteret er kjempelett, går bare over fire omganger hvor av kun én omgang krever at man kan telle til seks. Nydelig garn å strikke av, og det loer IKKE. Utrolig!
Pinner nr. 5.

Tenker å strikke pulsvanter til, kanskje med et innslag av lysere lilla som litt kontrast.


Og etter utallige forsøk med prøving og feiling så har jeg klart å lage noe som ligner maskemarkører! WHEEE! Jeg er helt grønn når det gjelder å lage ting med perler, snorer og alle de dingsene som jeg ennå ikke har utviklet et begrepsapparat for. Aner ikke om jeg gjør det riktig eller galt, (Tittei maskemarkørguru, hjelp?) men nå henger det i hvert fall en ved omgangens begynnelse på Evilla genseren.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååå!!! De kattene...har du laget mønsteret til dem selv? De er bare helt utrolig nydelige, er det mulighet for å få spørre om jeg kanskje kan få lånebruke det mønsteret???

Tror den genseren blir kjempefin!!

X sa...

Både genseren og skjerfet er nydelig. Har du mønster til skjerfet, Dotten?

Siddis back home sa...

Den genseren er helt nydelig! Er det egen design mønster?? Har aldri sett det mønsteret før. Happy Knitting!

Mien sa...

Kattemønsteret er egentlig en kombinasjon av tre ulike "mønstre". Det er delvis tegnet etter hukommelsen fra et kattemønster jeg hadde på et par sokker en gang, delvis etter en gif jeg søkte opp på nettet og delvis ut fra eget hode. Jeg har laget et alternativ mønster i ettertid hvor kattene er litt mer lubne. Synes de som er på genseren ble litt tynne.

Anonym sa...

Hehe, ja garnet må virkelig være tynt!! Jeg skal bruke kattene på et par sokker som test og det blir to katter rundt sokken!! Nå strikker jeg med topp t'tå på pinne 3 men likevel;-)