søndag, august 19, 2007

Skal det være en svinepose?

Jaha. Skal vi se...det var påske sist jeg var innom her, stemmer? Ok, vi starter der hvor vi avsluttet sist - noe kontinutet må det være i en blogg - med marsvin-nytt.

Mine små vidundersvin er som tidligere nevnt en slags feilvare. De har en genetisk greie som gjør at jekslene deres vokser vilt og i helt uforutsigbare retninger. Som f.eks. innover i de små, sarte svinekinnene. Hvis jeg ikke passer på, da. Derfor må Lille Svin og Ikke Fullt Så Lille Svin legges i narkose to ganger i året og få slipt og klippet jekslene sine hos veterinæren. Da sover de som regel når jeg henter dem, to uformelige små pelsdotter som liksom flyter utover i hendene mine.

Pass på og holde dem varme, sier veterinæren. De har problemer med å regulere temperaturen sin etter narkosen.

Jah!

Derfor har jeg nå strikket en liten svinepose til dem. En pose i ull fóret med ullfleece som de kan puttes i ved henting hos veterinæren og ligge i til de våkner.

Fin, hva?





5 kommentarer:

Anja sa...

KJEMPEFIN! *Ler*

Anonym sa...

Svineposen, var svinelekker.
Pjaktisk.

Mien sa...

Jepp. Det er en svinaktig grei pose, he he.

Jane-Mette sa...

skikkelig artig!

Anonym sa...

Å så fin den var, tenker de holder seg god og varm inni der ja. Utrolig koselig side du har, jeg kommer gjerne tilbake! Ha en fortsatt fin helg.